Wymiana międzynarodowa

WYMIANA MIĘDZYNARODOWA

CRANBROOK SCHOOL

Rok 2012

Od kilku lat w naszej szkole organizowana jest wymiana międzynarodowa z młodzieżą z Anglii. Również w tym roku byliśmy z wizytą u uczniów prestiżowej szkoły w Cranbrook. W lipcu  spędziliśmy dziesięć niezapomnianych dni, integrując się  z rówieśnikami z Wielkiej Brytanii. Gospodarze, którzy czekali na nas na lotnisku, przyjęli nas bardzo miło, a szkoła, w której przebywaliśmy, wywarła na nas ogromne wrażenie. Możliwość uczestniczenia w zajęciach była fantastyczną okazją poznania tamtejszego systemu edukacyjnego. Lekcje, w których braliśmy udział, były nie tylko świetną zabawą, ale również nie lada wyzwaniem.

Plan pobytu na Wyspach był bardzo napięty. Już pierwszego dnia zwiedzaliśmy zabytkowy wiatrak, który służył do mielenia zboża ( niektórym nawet udało się własnoręcznie zemleć ziarno na mąkę). W prawdziwą zadumę wprawiła nas wycieczka do Cantenbury, gdzie zwiedzaliśmy przepiękną, monumentalną katedrę, przyglądając się z bliska historii Św. Augustyna. Największą atrakcją była dla nas wycieczka do Londynu, gdzie widzieliśmy legendarnego Big Ben'a, London Eye, Tower Bridge, Buckingham Palace, Królewskie Obserwatorium Astronomiczne w Greenwich, ponadto spacerowaliśmy po Hyde Parku oraz Trafalgar Square. Oczywiście nie zabrakło rejsu po Tamizie oraz przejażdżki metrem. „Najpyszniejszą” atrakcją w stolicy, bez wątpienia, była wizyta w M&M's World- cztery piętra czekolady i gadżetów. Na zakończenie naszego pobytu zwiedziliśmy jeszcze Bodiam Castle, piękny malowniczy zameczek na wodzie oraz wybraliśmy się do nadmorskiej miejscowości Rye, gdzie czekał na nas typowy angielski obiad, fish&chips, czyli ryba z frytkami. Zdaniem mieszkańców, to właśnie w Rye fish&chips smakują najlepiej.

Niestety czas jest bezwzględny i pora było wracać do domu. Jednak każdy z nas przywiózł do Polski najcenniejszą z pamiątek – ogromny bagaż nowych doświadczeń oraz cudowne wspomnienia.

Nasi nowo poznani koledzy z Wielkiej Brytanii przyjadą z rewizytą pod koniec października.